دست‌نوشته‌هایی پیرامون ادبیات، سینما و سیاست از خشایار مصطفوی
درباره‌ِ‌ی من About me:

فیلم مستند با من بجنگ - فیلم کامل



دردنامه‌ی سی و سه سالگی

من فیلم‌سازی مستقل‌ام، مستند می‌سازم. نه نخل طلای کن را برده‌ام، نه در برلین و ونیز برایم هورا کشیده‌اند. زیر سایه و سفارش کسی هم نبوده‌ام. من یک آدم معمولی‌ام، یک فیلم‌ساز تنها. خودم بوده‌ام و یک دوربین فیلم‌برداری، یک میز تدوین و خیل مردم. سه سال اخیر زندگی‌ام را خرج مستندی اجتماعی کرده‌ام که بر طبق شواهد به هزار و یک دلیل ممکن و ناممکن قرار است به بایگانی سپرده شود، خب این هزینه‌ای است که بابت نگاه انتقادی به نظام سیاسی ایران، عملکرد دولت‌های غربی و مهمتر از همه نقد بی‌عملی مردم ایران پرداخت خواهم کرد. لذا انتظار سوت و کف شنیدن ندارم. توزیع‌گران و رسانه‌ها بنا به مصلحت علاقه‌ای به پخش مستند "با من بجنگ" در شرایط فعلی ندارند. یکی می‌گوید صلاح نیست، دیگری می‌گوید خطر دارد، شاید اگر ده دقیقه‌ی مربوط به اسلام را سانسور کنی ممکن باشد، در مقطع فعلی مذاکرات ایران، حرف جنگ ترسناک است. آیا نمی‌ترسی؟ بترس و از خیر پخش این فیلم تا آینده‌ای نامعلوم بگذر.
نه قبول نمی‌کنم. زمان پخش مستند من درست همین حالاست، همین حالا که می‌توان جلوی آن آینده‌ِ‌ی محتوم را گرفت. "با من بجنگ" را نه برای فستیوال‌ها ساخته‌ام و نه برای رسانه‌های قدرتمند اما هدفمند امروز، مخاطب فیلم من مردم ایران هستند. همه‌ی آن هشتاد میلیون و خرده‌ای نفرشان.
 و حال به عنوان سازنده‌ و مالک این فیلم با گذشتن از منافع مادی فیلمی که با پس‌انداز پنج ساله و تلاش شبانه روزی سه ساله ساخته‌ام و قرار دادن آن در فضای آزاد اینترنت بی‌هیچ چشم‌داشتی فیلم‌ام را به مردم ایران پیش‌کش می‌کنم. لطفا موقعی که این واژگان لعنتی "پیش‌کش به مردم ایران" را می‌خوانید. همه‌ی وجوه مقدسی که واژه‌ی مردم با خود می‌آورد را حذف کنید. از نگاه من مردم فرصت‌طلب‌اند، ناآگاه و مقصر. پس اصلاح می‌کنم. فیلمم را با درد؛ به هموطنان‌ام تقدیم می‌کنم. من فیلم‌سازی مستقل‌ام، مستقل و منتقد باقی خواهم ماند.
باشد که تاریخ روزی ما را قضاوت کند. 
 
 
 

Fight me


فیلم مستند  با من بجنگ / 92 دقیقه / مستند / زیرنویس‌: انگلیسی / زبان: فارسی / 2015


خشایار مصطفوی
اردیبهشت 94
 










Khashayar Mostafavi









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر