دست‌نوشته‌هایی پیرامون ادبیات، سینما و سیاست از خشایار مصطفوی
درباره‌ِ‌ی من About me:

بانو کاترین شکدم و بازی با آرمان‌های شیعه

 


در روز ۲۵ ام نوامبر سال ۲۰۲۱ خانم کاترین پرز شکدم Catherine Perez-Shakdam مصاحبه‌ای با نشریه‌ی تایمز آف اسرائیل می‌کند و درباره‌ی مصاحبه‌‌اش با ابراهیم رئیسی در سال ۲۰۱۷ صحبت می‌کند. در طول این مصاحبه خواننده متوجه می‌شود یکی از سرسخت‌ترین مدافعین شیعه در غرب؛ تحلیلگر یمن و از منتقدان اسرائیل و عربستان سعودی؛ خود شخصا یهودی‌ای است که موفق شده با تکرار پروپاگاندای جمهوری اسلامی به عنوان مفسر و خبرنگار به بالاترین رده‌های سیاستمداران جمهوری اسلامی دسترسی مستقیم پیدا کند.

با جستجو در وب‌سایت آمازون سه کتاب به زبان انگلیسی از خانم شکدم  برای خرید با عناوین زیر موجود است:

 


۱. رستاخیز عربستان؛ زیر پرچم امام اول (۲۰۱۵)

۲.داستان مقاومت بزرگ: یمن، وهابیت و خانه‌ی سعودی (۲۰۱۶)

۳. از مکه تا دشت کربلا؛ پیاده روی با اهل بیت پیغمبر (۲۰۱۶)

 

ناشر یکی از کتاب‌های او شفقنا (پایگاه بین‌المللی همکاری‌های خبری شیعه) در هفت تیر تهران  بوده است. با جستجوی بیشتر در توییتر خانم شکدم و لینک‌هایی که از مقالات‌اش توییت کرده متوجه می‌شوم که او صدها نوشته؛ خبر و مقاله؛ در وبسایت شفقنا به آدرس http://shafaqna.com منتشر کرده است که در حال حاضر نام او از تمامی صفحات این وب‌سایت حذف شده است.

 






 

سایت شفقنا به ریاست حبیب الله عباسی از سال ۲۰۱۲ در حوزه ی پوشش اخبار شیعی و اسلامی فعالیت می‌کند و سعی در صادرات ایدئولوژی شیعی به کشورهایی چون بحرین، یمن، افغانستان، عراق و کشورهای اروپایی دارد و به هفت زبان دنیا منتشر می‌شود. 

 

حبیب الله عباسی

 

این وبسایت ترویج دهنده‌ی افکار تندروهای مذهبی در ایران است و به مسائلی چون حلال شیعی، اسرائیل‌ستیزی و صدور انقلاب اسلامی با تاکید بر مهدویت می‌پردازد اما گاه نیز با گروه‌های اسلامی داخل هم‌صدا می‌شود و یکی از منتقدان مذاکره با غرب می‌شود (البته نه در دوران رئیسی) این وبسایت اولین خبرگزاری بود که تصویر شعار "ای آن که مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت" را پخش کرد.

 


 

اما با جستجوی بیشتر متوجه می‌شوم که سابقه‌ي حضور خانم شکدم به عنوان مفسر اسلامی به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. در یوتوب تعداد زیادی از مصاحبه‌های خانم شکدم به نفع جمهوری اسلامی وجود دارد که بخش اعظم آن‌ها با شبکه‌ی دولتی راشاتودی RT به عنوان بخشی از ابزار پروپاگاندای روسیه صورت گرفته است و این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا نخست این دستگاه امنیتی روسیه بوده که او را  به عنوان یک تحلیلگر غربی- اسلامی به جناح راست حکومت ایران معرفی کرده است؟ 

 


 

مصاحبه‌های شکدم با تلویزیون راشاتودی تقریبا به هفت یا هشت سال قبل بازمی‌گردد، یکی دو سال بعد او موفق می‌شود اعتماد سیاستمدارن و البته رسانه‌های جمهوری اسلامی همچون پرس‌تی وی؛ تسنیم و وب سایت انگلیسی خامنه‌ای را بدست بیاورد. مطالب او در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی به واسطه‌ي همکاری نزدیک او با حمیدرضا مقدم‌فر و کمیل خجسته باقرزاده، برادرزاده‌ی همسر علی خامنه‌ای، منتشر شده است. 

 


ردپای ارتباطات شکدم، به تئوریسین‌های انگلیسی‌دان جمهوری اسلامی کسانی چون نادر طالب‌زاده و سید محمد مرندی (پسر سید علیرضا مرندی پزشک مخصوص خامنه‌ای) نیز می‌رسد کسانی که مدافعان اصلی اسرائیل ستیزی و ایده‌ی محو اسرائیل بوده‌اند؛ ایده‌هایی که باعث سال‌ها تحریم؛ گسترده شدن سایه‌ی جنگ بر ایران و از عوامل اصلی جدایی ایران از جامعه‌ی جهانی بوده است.

شاید غیر قابل به نظر برسد اما خانم شکدم به عنوان یک متهم به جاسوسی برای اسرائیل یا روسیه؛ مروج و مبلغ دوآتشه‌ی راهپیمایی روز قدس است.  او در مقالات و مصاحبه‌هایش از خشونت و شقاوت اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها انتقاد می‌کند. در تصاویر زیر عقاید ضد اسرائیلی ایشان در مصاحبه‌ی با سایت پیروان شیعه مشخص است:


 

و ایضا در مصاحبه‌ی زیر با خبرگزاری سپاه پاسداران (تسنیم) او سخت‌ترین انتقادها را به یهودیان اسرائیل می‌کند. او در این مصاحبه‌ها دقیقا از همان ادبیاتی استفاده می‌کند که رادیکال‌هایی همچون نادرطالب زاده به کار می‌برند. حال سوال اصلی این است که چه کسی به دیگری این ادبیات را یاد داده؟

 



 

 آیا می‌توان به این نتیجه رسید که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و یا روسیه در حال تقویت گفتمان‌هایی چون انکار هولوکاست و محو اسرائیل از روی نقشه بوده‌اند؟ آیا نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی نباید از خودشان بپرسند چطور افکار و عقایدشان توسط نیروهای مهمترین دشمن‌شان یعنی اسرائیل نشر و گسترش داده می‌شود؟ آیا غیر از این است که از نفرت و دشمنی عده‌ای در دو سوی دعوا، سودهای کلان سیاسی و اقتصادی می‌برند؟

 



 

 در مورد بانو شکدم گفتنی زیاد است، می‌توان از نفوذ و ارتباطات او با ده‌ها و به گفته‌ي خویش صد سیاست‌مدار و روحانی تراز اول جمهوری اسلامی گفت؛ اما نکته‌ای که گفته نمی‌شود این است که چطور ممکن است زنی با پاسپورت فرانسوی چنین اعتماد مقامات جمهوری اسلامی حتی تا نزدیکی بیت رهبری را کسب کند؟

 



جواب به نظر من در سستی و پوچی ایدئولوژی شیعه‌‌ای است که جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کند. جواب شاید در جهانبینی مملو از ریا، ظاهرسازی و پنهان‌کاری شیعه باشد. در جهان شیعی رهبران جمهوری اسلامی هرکس بهتر روضه بخواند متقی‌تر است هر کس جای مهر بر پیشانی‌اش عمیق‌تر باشد پرهیزکارتر است. هر کس تندروتر باشد مقرب‌تر است. تنها چیزی که در جهان شیعی اهمیت دارد یک ظاهر موجه و سخنانی آتشین و شعارگونه است. بله آقایان علمای اعظام؛ سرداران سپاه؛ تئوریسین‌های تحصیل‌کرده در غرب و خالقین نظریات آرماگادون و صهیون جهانی همگی شبیه همین خانم شکدم هستند. هیچ کدام به خزعبلاتی که می‌نویسند و می‌گویند باور ندارند. آنها با این شعارهای کر کننده تنها در پی وصول به هدف خود هستند. نزدیک‌تر شدن بیشتر به حلقه‌ي قدرت و به تبع آن سود بیشتر  و همین گونه است که در این راه با توسل به صیغه به زنان‌شان خیانت می‌کنند؛

 


 با شعارهای دهان‌پرکن هفتاد میلیون ایرانی را به زیر خط فقر می‌برند؛ میلیون‌ها نفر را وادار به مهاجرت می‌کنند؛ شرایط ویژه و جنگی در کشور راه می‌اندازند تا هر صدای منتقدی را در نطفه خفه کنند؛ کشور را به نهایت انزوا می‌برند و با اتکا به تحریم‌هایی که خود بانی‌اش بوده‌اند، مملکت را به استعمار در می‌آورند، جنوب را به چین واگذار می‌کنند و شمال را به روس، نفت ایران را هم به بین نیروهای خودی‌شان تقص می‌کنند.  بله انقلاب اسلامی و ایران رو به سقوط امروز نتیجه‌ي همین چهل و سه سال فرهنگ دروغ‌پرور، ظاهرساز، پر سر و صدا اما پوچ و تهی شیعه است و به راستی که بانو شکدم اسرائیلی نمونه‌ي یک شیعه‌ی واقعی است. 

 

خشایار مصطفوی

مونیخ

به تاریخ اسفند ۱۴۰۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر