دست‌نوشته‌هایی پیرامون ادبیات، سینما و سیاست از خشایار مصطفوی
درباره‌ِ‌ی من About me:

نگاهی به فعالیت‌های مریم عباسی سهی؛ وکیل قلابی و بخشی از حلقه‌ی تبلیغاتی جمهوری اسلامی در لندن

 


وکیل پناهندگی یا برگزارکننده‌ی پارتی روی کشتی در لندن؟ خبرنگار رکنا؛ فعال حقوق بشر یا مدیر برنامه‌های الهام چرخنده در تهران؟ این‌ها تنها بخشی از فعالیت‌های مریم عباسی سهی در لندن و تهران است.

 

 




در جستجوی نام وکیلی به نام مریم عباسی سهی، متوجه می‌شوم تنها یک مریم عباسی در لندن دارای درجه‌ی وکالت است که ملیت پاکستانی دارد و شخصیت اصلی این روایت با حذف پسوند فامیلی‌اش یعنی سهی؛ تلاش کرده خود را به جای او معرفی کند. با بررسی بیشتر متوجه می‌شوم که مریم عباسی سهی تنها دو دوره‌ی چند ماهه مشاوره به پناهندگان به عنوان  Case Worker در لندن را گذرانده با ادعای واهی وکالت، اقدام به ساخت یک اپلیکیشن موبایل برای پناهندگان کرده.

 


 اپلیکیشنی که به واسطه‌ی آن  تا کنون موفق شده اطلاعات خصوصی هزاران نفر از پناهندگان سیاسی ایرانیان در تبعید انگلستان را بدست آورد.

 


 و بعضا اطلاعات خصوصی‌ای که از خدمات این اپ جمع‌آوری شده (مثلا یک خواننده ساکن لندن که بدنبال پیدا کردن یک خانه بوده) سر از ویدئوهای زرد در کانال ویدئوی یکی دیگر از افراد این حلقه یعنی امین فردین در آورده است.

 

 

تا اینجا همه چیز براساس ظن و گمان است. یک کارشناس حقوق پناهندگان حق دارد با پناهجویان سیاسی ایرانی ارتباط برقرار کند اما وقتی سابقه‌ی فعالیت‌ها و ارتباط‌های خانم عباسی را بررسی می‌کنیم با لیستی از سوال‌ها و تردیدهای جدی‌ای مواجه می‌شویم که قابل تامل‌اند:


 

۱. آنگونه که در عکسی که خبرگزاری رکنا در سال ۹۵ منتشر کرده؛ خانم مریم عباسی را می‌بینیم که با نام مستعار خانم محرابی (در ایران) به عنوان مدیر برنامه‌ی الهام چرخنده معرفی شده. الهام چرخنده یکی از نیروهای تبلیغاتی‌ای است که مستقیم به اطلاعات سپاه پاسداران متصل است‌‌ و باید از مریم عباسی پرسید از چه زمانی کار برای چرخنده و به تبع آن اطلاعات سپاه پاسداران را آغاز کرده و ابعاد این کار در چه زمینه‌هایی بوده است. 

 


۲. ارتباطات خانم عباسی با سفارت جمهوری اسلامی در لندن تا چه حد دوستانه و شامل همکاری‌های نزدیک است که ایشان آگهی‌ها و تبلیغات سفارت را در کانال‌اش منتشر می‌کند؛ به راحتی ویزای ایران را می‌گیرد و در حال حاضر (آبان ۱۴۰۱) که خیابان‌های ایران مملو از تظاهرات سراسری است به عنوان خبرنگار (خبرگزاری رکنا) در زمینه‌های حقوق حیوانات؛ معتادان و ... در حال کار است. 

 

 



 

۳. رابطه‌ی مریم عباسی با دو آقازاده‌ي ساکن لندن یعنی المیرا و علیرضا ابهری چیست؟ بله در مورد فرزندان مجید ابهری یکی از مشاوران رهبر جمهوری اسلامی؛ عضو سپاه پاسداران و بخشی از حلقه‌ي شماره‌ی یک حاکمیت صحبت می‌کنم.

 





 علیرضا ابهری یکی از نیروهای اصلی پروپاگاندای جمهوری اسلامی در لندن است. از سوابق او در لندن به موارد زیر می‌شود اشاره کرد:

 مجری تلویزیون جام جم جمهوری اسلامی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ، برگزار کننده‌ی مراسم روز عاشور؛ برگزار کننده‌ي تظاهرات حمایت از انرژی هسته‌ای آخوندها و در نهایت احتمالا پناهنده‌ی سیاسی به انگلستان ... 

 










حال باید از خانم مریم عباسی پرسید وقتی با این جماعت که خود جمهوری اسلامی هستند حشر و نشر دارید چرا و به چه دلیلی اطلاعات ایرانیان مقیم انگلستان و پناهندگان سیاسی را جمع آوری می‌کنید؟ 

 

 








در پایان آنچه نوشتم تنها بخش کوچکی از یک حلقه‌ی تبلیغاتی نیروهای جمهوری اسلامی در اروپا است حلقه‌ای که اتفاقا با هم در ارتباط و همکاری‌اند؛ یک سوی‌اش به خبرنگار زرد آلمان‌نشین می‌رسد و سوی دیگرش در جزایر قناری است که بلاگر سپاه خامنه‌ای را با کوروش مقایسه می‌کند.

خشایار مصطفوی

آبان ۱۴۰۱

مونیخ  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر